måndag 25 augusti 2008

Lakris =)

Nu har han blivit 12 veckor och i fredags var han tillsammans med min mamma förbi hos veterinären och blev vaccinerad. Det hade tydligen gått jätte bra, Lakris fick godis medans och märkte inte ens av sprutan.
Jag var och provjobbade så tuvär kunde jag inte följa med, men det kommer ju fler vaccineringar osv. Så jag hinner nog med det. =)

Han har lärt sig äta blåbär och tycker det är hemskt gott. I början såg han mig plocka och äta, jag gav några till honom också förstås. Sen bestämde han sig för att plocka själv, men han tog i början hela "riset" eller vad man ska säga. Alltså han åt även det gröna som blåbären sitter i. Men efter ett tag så förstod han att det var bara "dom blåa" som man skulle äta. Hehe..

Jag och Lakris sov hemma hos mamma och pappa från torsdag till lördag och det har gått alldeles utmärkt. Lakris sov uppe på mellanvåningen (entreplan) tillsammans med Diddi och Wilson.
Han låg till och med och sov brevid Wilson flera gånger. Efter en stund så ville Wilson flytta på sig men han tordes aldrig eftersom han inte ville väcka Lakris så då låg han och grinade lite istället. Hehe! Men dom två har haft JÄTTE roligt tillsammans. Dom är och pucklar på varann mest hela tiden, inte nå våldsamt men dom ligger i Wilsons säng oftast och små kivas med varann. =)

Medans jag har varit och jobbat så har han varit ute på promenad med mamma och Wilson och Wilson har skyddat Lakris för andra hundar. Hehe! =) Sen har han även fått hälsa på får och grisar och getter osv.

Hela min familj är då upp över öronen förälskad i Lakris. Min storebror ville inte att jag skulle ta med mig Lakris igår när vi skulle åka tillbaka hem till Johan. =)

Mer bilder kommer, jag lovar! Men som sagt, kabeln är hemma och jag är nu hos Johan.

Inga kommentarer: