tisdag 14 oktober 2008

Sötaste Lakris


Han är stor nu =)
Min mamma vägde honom för någon vecka sen och då vägde han 3,8 kg typ.
Han har följt med många gånger nu till stallet och hälsat på hästarna osv. Skit kul tycker han!
Idag var vi på Hippologum och jag skulle rida Saras häst så Lakris fick följa med och sitta och titta på.
Bra träning att sitta fastbunden och titta på medans jag rider. Han skötte sig så bra!
Det var rätt varmt och solen låg på så han låg mest bara och solade. Han älskar solen!

Påvägen hem åkte han bil och satt på passagerar stolen brevid mig och det gick bra. Han låg och solade hela vägen hem till mamma och pappa.

Han trivs verkligen jätte bra när han är hemma hos min mamma och pappa eftersom han får leka med Diddi, Wilson och Lukas. Nog för att det bara är Wilson som vill busa tillbaka men =P

Nu ska han få stanna här tills min mamma kommer hem och tar ut honom ikväll då jag ska fara iväg och jobba nu.

Han har även lärt sig att åka i cykelkorgen så den åker vi i så gott som varje dag nästan.
Jag törs inte ha honom och springa brevid än. Han har gjort det en liten bit en gång och det gick bra men han ska ju inte springa så mycket förrän han växt klart osv. =)

Johan har flyttat in till Umeå så nu bor vi mitt i stan och Lakris trivs bra =)
Vi har en bakgård där han tycker hemskt mycket om att vara, speciellt i sandlådan. Den är roligast! =D

Här har jag en bild som antingen min storebror eller min lillasyster tagit, den är jätte fin tycker jag. =)
Ni kan även se det nya halsbandet han fått på bilden. Camouflage färgat (vet ej hur det stavas). =)

Ha det!

Inga kommentarer: