onsdag 9 juni 2010

Farmor och cd-skivor

Vet ej om jag berättat men..

Pratade med Farmor för några månader sen på telefon och hon va lite besviken på hennes nya bil eftersom hennes kassettband inte gick i.. Det va bara sånna där "tunna kassettband" som man kan spela sa hon.

När hon va här i helgen så fixade jag några dansbands cd-skivor åt henne. Men eftersom hon aldrig sett en cd-skiva så tänkte jag lite smart, och skrev "Denna sida upp" på ena sidan. Så hon vet åt vilket håll man he'r in skivan..
Tog även en genomgång sittandes i bilen då jag först visade och sen fick hon prova själv att he in den, byta låt och sen he ut den.. Vilket gick bra!

Nu hade hon pratat med pappa i telefon idag och berättade att hon och sina väninnor hade suttit och beundrat mig. Hur jag lyckades "få musik från datorn in på de där metallskivorna".

Man kan ju inte annat än skratta åt hur härligt de är :)

Inga kommentarer: