onsdag 26 maj 2010

underbart - trots lite regn

Igår körde jag min tredje körlektion på mc, gick bara bra! :) Va hur kul som helst!
Imorgon kör jag igen..

For direkt till stallet idag efter jobbet och red ut med Olivia. Vi gick på lite upptäcksfärd, letade nya ridvägar osv. Tycker det är roligt att strosa runt ibland, speciellt om man hittar något riktigt bra "nytt" ställe :) Och de gjorde vi minsann.. Olivia tyckte nog de va lika roligt hon, dock ville hon inte bara skritta och trava idag.. Men hon får helt enkelt acceptera att ibland måste man göra sånt också, vi kan ju inte ha roligt och galoppera osv hela tiden ;)
Kom på mig själv iallafall med att sitta där och njuta av en tur med henne i skogen, tänkte till och med fortsätta ett tag till då jag insåg att jag nästan ridit 1h. Och jag hade sagt för mig själv att vi skulle ta en lite kortare ridtur idag.. - Men just då så önskade jag att vi kunde strosa på en stund till. Att klockan inte va så mkt och att jag egentligen inte frös och va blöt..
Jajja.. Får ta de imorgon eller nått istället :)

Inga kommentarer: