måndag 20 december 2010

mår inge vidare

Har blivit sjuk över helgen. *suck*
Men de va iof inte så oväntat, alla på jobbet utom en har varit sjuka. De flesta har varit sjuk flera gånger på väldigt kort tid. Så jag va ganska säker på att förr eller senare skulle jag få nått.
Dock trodde jag aldrig att jag skulle bli såhär dålig... De är sällan jag blir riktigt sjuk, har nog aldrig varit såpass sjuk att jag inte kunnat jobba eller sådär.


Hur som helst så har jag varit hemma från jobbet idag. Ska även va hemma imorgon, så jag pallar att jobba nu hela julen. Jobbar fredag till måndag.
Va däremot korkad nog att bege mig till stallet för att rida Olivia (hon måste ju ridas, tänkte jag :O! ) när jag pallrat mig dit så kände jag hur varenda muskel gjorde sjukt ont och inte ville samarbeta med mig riktigt. Men jag bet ihop, gjorde klart stallet och tog in Olivia.
Tur för mig så hade de snöat en massa inatt, och nu flera dagar, så jag kom på att jag far och plumsar i djupsnön med Olivia. Vilket va en mkt bra idé, hon blir nöjd över att få arbeta och jag behövde då inte jobba så mkt själv utan mest bara åka med. :) Tur de för jag kände redan innan jag hoppade upp att risken fanns att jag skulle svimma om jag fortsatte anstränga mig.


Bilden är från Lakris uppfödare innan jag hade träffat honom själv :)


Inga kommentarer: