tisdag 2 juni 2009

Agility kurs!

Ja äntligen har den börjat! Som jag har väntat!
Det va jätte roligt.. Vi kom dit och Lakris va extas för de va massa hundar där, bland annat en tik som löpte! Så det va mkt annat som va intressantare än mig..

Men vi testade att gå på balansbommen först.

Vet inte om den heter så riktigt, men här är en bild på en sån som jag menar. Så ni också hänger med!

Lakris gick jätte bra på den, brydde sig inte alls om att han va högt uppe. Inte orolig eller rädd (inte för att jag trodde han skulle bry sig heller men)

Vi hoppade även lite andra "vanliga" hinder, tränade att sitta på "bordet", gick genom en tunnel osv. Tunnlar är han ju van vid eftersom han har sin egen här hemma. (En "katt-tunnel", typ den bästa leksaken någonsin eftersom Lakris får plats där och inte Wilson. Vilket Lakris utnyttjar JÄRNET) Hehe!

Både jag och Lakris hade JÄTTE kul på kursen och kommer absolut fortsätta åka dit, och träna massor här hemma!

Inga kommentarer: