tisdag 9 juni 2009

i'm SO happy!

Ja och det är så underbart härligt att va så lycklig! Det va alldeles för länge sen sist..

Idag har jag varit och ridit Saras häst Ferrox, Lakris fick förstås hänga med. Vi red ut en sväng och Lakris va så duktig och sprang med! Han är så fin min lilla sötsak!
Underbart att fara ut och rida i det här vackra vädret och dessutom ha med sig Lakris!

Ikväll har vi varit på agility kurs och Lakris ÄR bäst! Utan tvekan! Haha.. Jag är så stolt!
Jag visste att de här va något passande för honom.. Och det är så kul! Verkligen! =)

Nu ska ni få se massa bilder som togs ikväll på träningen!

Här går han över balansbommen, måste bromsa in honom lite för de går alldeles för fort annars! =)


Idag fick vi prova på slalomen för första gången och ni ser ju hur duktig han är, otroligt! ;)


Sen på slutet av träningen fick vi vara ensamma i hockey rinken och prova på en bana ensam..
Här ska han alltså först hoppa det blå hindret ifrån "fotografen", springa "runt" de röda hindrets hinderstöd och hoppa de hindret tillbaka - alltså mot fotografen (på bilden har han alltså just landat där), sen svänga åt höger och runda hinderstödet och hoppa ytterligare ett hinder längre bort - de också från fotografen, och allt detta gjorde han utan minsta lilla problem! Han är bara bäst!


Här springer han lös på balansbommen, de också utan minsta lilla problem!
Och banan slutade med slalom, vilket gick kanon bra och jag gick från träningen som världens stoltaste mamma =)


Måste även tillägga att tränaren sa att Lakris va till och med bättre än många ekipage som var med i helgens agility tävlingar i Nordmaling. =) Så gissa själva då hur nöjd jag är på en skala? Detta va alltså våran ANDRA agility träning!

Inga kommentarer: