onsdag 7 april 2010

busfrö!

Red ut idag med Emma och Token, både Token och Olivia va på G kan man säga. :) Kul kul!
De va när vi galopperade en bit i riktning "mot stallet" som de visades mest.
Jag red först med Olivia och Emma en liten bit bakom. Olivia höll på att sparka bakut lite granna för att få mig ur balans så hon kunde dra iväg i lite högre tempo.. Emma och Token hamnade lite efter, så de ökar lite för att komma ikapp.
Då känner jag hur Olivia drar in rumpan och får värsta raketen i arslet och börjar jäkta iväg!
Haha, så jag bromsar in och Emma försöker också bromsa in.
Helt plötsligt så gör Olivia nått typ av bocksprång, (ganska lindriga trotsallt) några styckna efter varann sådär. Jag säger åt henne och hon slutar med en gång..
Då vänder jag mig om och för att se vad fasen Emma och Token håller på med, de skuttar i sidled åt höger och vänster och Token är alldeles upp i gasen! Haha! :D Så söt han är!
Emma satt bara och skrattade eftersom han inte gjort något sådant på länge - han va ju bara taggad! :)
Efteråt så skrittade vi hem och hästarna va väldigt nöjda :)

Kul ridtur - jag längtar tills i sommar då man kan brassa på lite extra ibland :) Olivia kommer nog bli överlycklig! :D

Inga kommentarer: