tisdag 16 november 2010

nya kläder åt lakris

Eftersom min önskan är att Lakris kanske ska kunna följa med lite mer i vinter på ridturerna så har jag varit och köpt en overall.
Köpte en regn overall från Arken Zoo här på teg, märket är Hurtta eller nått i den stilen.
Har varit och kikat på den förut men nu tog jag med mor min och även Lakris's fleece overall som jag tänkt att han ska ha under.
Hoppas nu att denna ska funka bra och att han inte ska få skav av den. De fick han ju av den förra regnoverallen jag köpte. *suck*

Mamma /"mormor" va så snäll och köpte en stickad tröja åt Lakris också.
Jag har bett henne tidigare att sticka en åt honom, mamma är så duktig på de :) Men hon säger att de är så svårt utan mönster/mått/ritning/skiss (eller vad de nu heter). Nu fick han sig en iallafall, till och börja med ;P Men vi hoppas ju självfallet på att mormor kan sticka en åt Lakris så småningom ;)

Ska fota dessa när jag har möjlighet, orkar inte ta på honom kläderna nu för att fota. Lakris har nämligen tackat för sig och hoppat isäng, så han ligger nånstans under täcket :)

Inga kommentarer: