tisdag 9 november 2010

stalldrängen Lakris

Har länge tänkt på vad jag ska lära Lakris att hjälpa mig med när jag är i stallet.
Inte så tvär enkelt för honom att hjälpa till precis, eftersom de antingen är saker som måste göras så högt upp (borsta Olivia, ta på/av grimman, öppna/stänga hagen, ta på/av täcke osv) eller så tunga saker (bära vattenhinkar osv) och mocka boxen har jag inte ens tänkt göra ett försök på :P

Men idag testade vi en grej...
Han fick dra hö säckarna! Haha!!
Den första fick han dra hela vägen från där vi packar hösilaget till där vi ställer säckarna. 2kg vägde den säcken, de gick bra. Lite smått otäckt när den va hack-i-häl på honom men.. (Satte de långa handtaget på ikea kassen runt fram på bogen på han, så säcken släpade efter honom)
Sen testade jag 4kilos säcken, och jäklar i mig de gick de med! :) Han drog! :P Hehe..

Jepp, så nu vet jag vad han kan hjälpa mig med. En sak än sålänge! :)

Inga kommentarer: