tisdag 16 augusti 2011

händelserik början på dagen

Minst sagt!
Jag vart för rastlös så jag tog mitt pick pack, väckte Lakris och kilade iväg till stallet.
Hann köra i en minut så passerade jag ett område som var avspärrat av polisen... Men självklart så såg man ju inget som gjorde att man fattade vad de handlade om.
Fortsatte min vanliga väg till stallet och en halv minut efter jag passerat de avspärrade området så ser jag tre bilar på e4an stå parkerad på varsina sidor av vägen. Blinkande med deras varningsblinkers.. Jag kommer närmre och ser blod på vägen och sen några gubbar som försöker hiva upp en död älg på ett släp..


Så på mindre än två minuter från mitt hem passerade jag detta :P Ringde till mamma som fick kolla upp på datorn om de stod nått på vk.
Hon ringde upp efter en stund och sa att man hittat en död person inomhus (där vars avspärrningen är) och man misstänker mord. Huga så otäckt, de är inte långt bort från mig alltså! :/
Sen älgen hade blivit påkörd av en lastbil.. Jaha, ja så kan de gå! Tur de va en lastbil för då kommer väl mest troligt inte föraren till skada..

Inga kommentarer: