torsdag 25 augusti 2011

hemma igen!

Nu ska jag alldeles strax bli hämtad av mamma som ska hänka till stallet ikväll.. Min underbara mamma! :) Jag kände mig lite halv tjock i skallen efter allt nytt så de va skönt och få lite sällskap ut till prinsessan :)
Frågan är dock.. Nu i tisdags skulle Tore komma och sko henne, han skodde vänster fram och bak utan bekymmer. (som vanligt) Började med höger bak och hon va lite grinig (inte nått märkvärdigt) men han började då med höger fram istället. Hon va lite smått grinig just när han skulle ta av skon men sen gick de bara bra.. När han sen kom tillbaks för att ta höger bak så börjar hon sparka med benet när han håller upp de för att dra av skon. Efter många om och men så är de bara och låta henne vara. Vi kan lyfta benet men får inte börja dra i skon....

Han kom tillbaks idag igen för att försöka dra bort skon osv. Eftersom jag va i Kramfors i skolan så fick Emma närvara. Tydligen hade de inte gått över huvudtaget! Att lyfta hoven för att typ kratsa den gick bra, men inte lyfta för att dra skon - då sparkar hon.
Jag fattar INGENTING! Hon har stått och sovit i princip då Tore skott tidigare. Hon stod och vila som alltid med vänstra benen.. Vad fan! :(
Aja måste be ATG och droga henne I guess så vi får verkat och skott den där hoven.. Tävling nästa helg ju! Får se bara så de inte är nått annat men hon visar då inget annars..
Hon är ju som sagt prinsessan på ärten och jag tycker allt har gått så galet bra hittills så självklart ett bakslag får man alltid räkna med. Men de är ju bara drygt om de ska va såhär..
Jaja, så länge bakslaget inte innebär att någon ska måsta lida - typ ha ont eller sådär så är jag nöjd! :)


Hon är mitt allt!


Inga kommentarer: