torsdag 25 augusti 2011

har funderat

Tror jag vet felet.. Men lägg märke till tror!
Olivia är väldigt duktig på att visa om något inte är på de sätt hon vill att de ska va..
De va en gång Tore skodde tidigare (för några gånger sen) så fick han jäklar inte sko höger bak. Han kunde lyfta hoven men fick inte stödja de sen mot sitt ben för att verka och sko.. Efter en del stök och bök så upptäckte jag att spännet från hans bälte på hovslagarförklädet vart i linje med hennes bakknä. - Alltså tryckte väl de in i hennes bakknä när han försökte stödja upp med höften mot hennes bakknä. Hmmm!
Jag sa åt han att ta av sig förklädet och självklart - hon stod som ett ljus medan han sen kunde sko utan minsta bekymmer :P Se där!

Denna gång undrar jag om hon sträckt sig. För jag märker att hon vill ge mig hoven, precis som hon så duktigt gör annars - lyfter själv! Men trots att hon vill så kan hon liksom inte, som att de gör ont nånstans. Jag longerade och hon visade ingenting!
Om jag tänker efter så red jag ju innan Tore kom för att sko och då påväg till Stöcksjön (för att galoppera i vattnet längs stranden) så halkade hon till på en gräsplätt.
Så jag tror jag avvaktar för att se om de blir bättre, kanske jag kan testa dra av skon själv på måndag eller nått. Så behöver vi inte in till ATG!


De jag skrev tidigare skrev jag då jag vart borta från i tisdags, alltså hade jag inte sett läget idag. Nu vet jag lite bättre och hoppas och tror inte att de är värre än en sträckning. Men min bästaste prinsessa på ärten lever upp till sitt namn och visar verkligen då något är fel. Vilket jag är mkt tacksam för, vill inte någonsin att hon ska behöva ha ont i onödan!

Inga kommentarer: