måndag 2 mars 2009

kul, kul

Idag var jag på vårdcentralen hos sjukgymnasten och skulle få prova på några övningar som jag ska göra för att stärka upp nack- och ryggmuskler och säkert en hel del fler muskler.
Men det är nacken, ryggen och magen som jag förstod som ska vara det "viktigaste".. Nu iaf.

Fick prova på nått slags löpband eller vad det heter och någon annan slags maskin som man tränar benen i.

Sen gick vi till en annan grej, vet inte vad det kallas men det va två handtag som man håller i och därifrån går ett snöre upp till en grej som går ner sen till vikterna. Hmm.. Hur som helst så ska jag iaf typ "dra" fram och tillbaka med armarna som när man promenerar, fast jag har vikt då i handtagen. Hmm, vet inte hur jag ska förklara men ja ungefär nå sånt iaf.. Gjorde väl så kanske (vi kan säga) 20 gånger och vikten låg väl på 4kilo.. Sen gjorde det så ont i nacken så jag ville ta av mig den och lägga den åt sidan en stund.
Så jäkla drygt att den ska vara så känslig! Jag blir GALEN!
Men men..

Har iallafall fått order om vilka övningar jag ska göra och hur mycket osv. Så får vi se hur det går.. Men jag fick inte göra något om det gjorde ont sa han.. Så vi får se hur det går.....

Sen pratade han även om akupunktur, blä.. Jag tycker det är så sjukt jobbigt att bli stucken sådär med nålarna och det är ju inte skönt osv. Är ju livrädd för nålar och allt sånt! =O
Men jag sa det att OM han VERKLIGEN trodde att det skulle bli bättre så får jag väl plåga mig själv och bita ihop och se till att göra det där så kanske jag får mindre ont.
Han sa att vi får se och att vi isåfall ska börja med det om ett tag efter att vi sett hur det går med träningen.

Känns iallafall bra nu att det händer något och att jag får något att göra som eventuellt kommer göra så att jag blir bra/bättre. =)

Inga kommentarer: