tisdag 17 mars 2009

vet inte riktigt vad jag ska säga.

Jag vet att jag är dålig på detta bloggande, har ingen riktig lust tuvär.
Jag visste väl redan i början att jag mest troligt inte skulle vara så ambitiös med det här men huvudsaken är att jag försöker. Bättre sent än aldrig!


Mycket har förstås hänt sen sist, nästan FÖR mycket...
I en snabb sammanfattning så:

- fick iaf Lakris åka buss för första gången i sitt liv förra fredan, det gick bra och han tyckte det va roligt att titta ut genom fönstret. han älskar ju att åka bil så.
däremot så fick jag skämmas en HEL del då han inte va så jätte bra i magen så han låg och fes hela vägen från stan till tvärålund och det tar väl 50 min med buss att åka dit. Pinsamt!
Här sitter han i bussen =)

- sen va vi på skoterfolkrace förra lördan, hela dagen. Lakris tuppade av helt och hållet i bilen påväg hem, rörde knappt en fena. =P Jobbigt det där, mkt folk och en hel del hundar =)

- jag är numera "ensamstående" mamma till Lakris och vi bor hemma hos mamma och pappa, tillsammans med Wilson, Lukas och min lillasyster Vanja. Lakris storm trivs och får dessutom sova i min säng ibland. Vilket han tycker är väldigt trevligt =)

Här tittar han fram genom avspärrningen in till vardagsrummet.. =)


Här sover han så sött i min säng =)
- jag har börjat träna nu på gymmet på mammas jobb (dragonens vårdscentral) för att bli bättre och starkare i nacke och rygg. Det går bra men är pinsamt svag för tillfället. Eller svag är jag inte för jag kan ju lyfta tungt men då gör det satans ont. Så nu måste jag träna med knappt några vikter alls eftersom det inte ska göra ont när jag tränar.
- jag har börjat fundera ut vad jag ska hitta på härnäst, om jag ska börja plugga eller om jag ska fortsätta söka jobb eller om jag ska flytta från Umeå, om jag ska flytta till egen lägenhet men bo kvar i stan ändå. Vet inte, men det känns skönt att kunna göra vad jag vill =)

- har iaf bestämt mig för att så snart som möjligt åka och hälsa på min kära vän Filippa som bor i Norge och har även bestämt mig för att jag så småningom också ska packa ihop en väska och hälsa på min kära vän Emmie som bor i Danmark. =) Det ska bli sjukt roligt båda delarna, så det ser jag framemot!


Nog om det, det är väl en liten sammanfattning av allt (eller inte allt men det mesta) som hänt sen sist.

Inga kommentarer: