söndag 28 mars 2010

inte min dag idag

1. Snöyra ute, när jag körde till stallet hade ena sidospegeln isat igen.. Den vänstra, vilken jag är i stort behov av när jag kör volvon...
2. Torkarbladet på vindrutetorkaren som "torkar" just framför mig, som kör, ville inte torka bort allt vatten som blev av snön.. = ännu mer dålig sikt
3. Jag ligger bakom en bil som kör 80 på E4 (där de är 110), törs inte köra om i slasket eftersom jag kör volvon... En dumjävla brud försöker köra om mig och bilen framför men hinner inte innan vägen återgår till en fil, så hon tvär svänger in framför mig som måste tvärnita + att hon skvätter ner hela min bil med jävla slask!
4. Olivia är gaalet pigg, får panik av underlaget som är på ridbanan och hoppar runt, sparkar och har sig medan jag går vid henne..
5. Volvon "sitter fast" när jag försöker backa ut, får kämpa i typ 10 min och be Maria (Emmas mamma) om hjälp.
6. När vi väl lyckas backa ut volvon så tar den sig inte ut från gårdsplanen.. Vi bökar och bökar, knuffar och hoppar i skuffen.. Hämtar Emma som också får hjälpa, efter en god stunds bökande så tar jag mig ut.
7. Väl hemma ska jag tvätta händerna, trycker ut tvål och hela tröjan blir nersprutad.
8. Efter denna, inte så bra'a, dag så ska jag ta mig en dusch och allt som kommer ut ur duschmunstycket är ljummet vatten + att de drar ovanligt mkt kall luft från bastun som är brevid. Så jag måste duscha i "kallt" vatten och kall luft.

HURRA!

Inga kommentarer: