lördag 6 mars 2010

Lattjo lajban!

Så kan man nog sammanfatta den här dagen, iallafall för mig och Olivia :)

När jag hämtade Olivia idag från hagen så ropade jag att vi skulle på Hippo och hoppa. Blev som vanligt bemött av en väldans glad liten Prinsessa :)
Då jag gick ut från stallet och hon fick syn på transporten (som stod öppen och redo) så gnäggade hon högljutt och började takta/trava mot transporten. Hon sprang på transporten! :)

Hon va alltså taggad redan från den stund hon såg transporten.. På framridningen så va hon såå glad och såå taggad, när jag hoppade fram så kunde hon inte hålla masken längre.
Det blev en hel del bus-ryck, och hon tog i för allt hon va värd när hon hoppade i början :) Haha!

Då vi kom in på banan så va hon också fortfarande väldigt taggad och ögonen blev stora som tefat! Jisses vad hon trivs bra inne på tävlingsbanan, det märks väldigt tydligt för mig som sitter på! Hon ÄLSKAR att tävla! :)

Själva banan gick mkt bra, dock lite VÄL fort :) Hon vill ju göra allt på samma gång! Och de går ju inte riktigt.. Hehe..
Vi rev sista hindret i grunden.. Jag tog aldrig riktigt tillbaka henne så som jag borde ha gjort, och hon blev lite flack.. Men det gör inget! :D

När man känner hur jäkla bra hon trivs på tävlingsbanan och hur förbannat kul hon tycker att det är så glömmer man bort självaste resultatet och har roligt tillsammans med henne istället :)

Men i slutändan så va 4 fel inte alls nått att fundera över. Detta va ju trotsallt debuten för henne, dels i en lokal tävling och på 1m.
Vi båda är MKT nöjda! Nog för att hon alltid blir lite sur då hon river (vilket märks) ;P

Inga kommentarer: