tisdag 21 april 2009

Hundkurs (bland annat)

Igår så cyklade jag, Lakris, mamma och Wilson till parkeringen vid Bräntis för att va med på hundkursen de brukar ha på måndagar.
Det är en ganska lång bit att cykla och när vi kom fram så var Wilson rätt slut redan, Lakris däremot va inte ens anfådd! =O (inte så ovanligt)

Sen höll väl kursen på i nästan en timme och Lakris va jätte duktig.



Vi tränade bl.a. på inkallning. (då det stod ägare och hundar på rad på båda sidorna)
Tordes dock inte släppa honom lös utan tränaren höll i kopplet och sprang efter medan jag lämnade honom och gick en bit bort och sedan ropade in honom. Han sprang allt vad han kunde.

Första gången så fick han inte springa "mellan" hundarna och ägarna utan vi gick så han fick springa bort från dom och det gick jätte bra, då släppte tränaren kopplet och Lakris sprang ända fram till mig =)
Andra gången testade vi springa "mellan" och då släppte tränaren lite innan Lakris va framme hos mig och då tvär vände han och sprang och hälsade på en annan hund som stod ganska så brevid mig =P
Men sista (tredje) gången så höll tränaren i kopplet hela vägen och Lakris sprang då också hela vägen till mig =)


Sen när kursen va klar så cyklade vi hemåt och då frös jag så mycket så jag skyndade mig hem, då blev Lakris faktiskt lite anfådd. Men inte nå mkt =P
(Denna bild är tagen för några dagar sen)


När han sen skulle sova så sov han gott kan jag lova. Han va så söt och drömde väl mest troligt att han åt eller nått för han låg och smaskade så hemskt i sömnen.
Såhär låg han och sov =)


Idag så har vi först varit en sväng på stan, Maria kom förbi idag igen och vi tog med både Wilson och Lakris.


Sen på kvällen åkte vi med Maria till Hippo och Lakris va så glad över att få åka bil och träffa massa folk i stallet osv. =)


Inga kommentarer: