söndag 27 september 2009

En fin-fin Olivia

Idag fick jag sällskap ut i stallet av Hannah Kriström :)
Red på ridbanan och tänkte ta några små språng så hon fick se..
Och om ni sett filmen på Olivia på you tube så hoppar hon ju inte särskillt bra där..
Problemet är de att hon blir lite för ivrig och springer iväg, vilket också har att göra med att hon är lite svag.. Så hon blir lätt springig och hinner då inte upp med benen..
Men nu de gånger jag hoppat henne så har hon redan första gången hoppat MKT bättre språng..
Visst blir det ju dåliga språng också men större delen är helt klart mkt bra'a språng.. Känns underbart!

Har sett att hennes fd ägare skrivit i hennes blogg att hon inte tyckte Olivia hoppade så bra men hon får nog ändra åsikt nu :P Visst finns de ju dom som hoppar mkt bättre med bättre teknik osv, men herregud... Jag har ju för guds skull bara hunnit "skutta" med henne typ 2-3 gånger hittills. :P

Men hur som helst så hoppade vi lite granna idag och slutsatsen utav denna dag var KANON!
Fick många fina språng och det sista toppade nog de mesta ;)

I'm in love!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jennifer heter jag, det var jag som ägde olivia innan ida :). Jätte kul att läsa när du skriver om henne, hon är ju så himla fin! :) och hoppa kan hon verkligen, jag har startat några ungklasser i 90 cm med henne och då nollade hon och gick jätte bra, men visst är hon pigg! :) vi köpte henne från ett försäljningstall när hon var 4 år, då var hon hur pigg som helst och väldigt rädd/nervig. Men under åren har hon verkligen utvecklats och jag fastade för henne vid första ögonblicket :) hon är ju så himla mysig och personlig, tyvärr räckte inte tiden till då jag började gymnasiet. Hoppas du kommer njuta av henne lika mycket som vi gjorde :) Krama henne från mig :D MHV Jennifer

Ida sa...

Haha nää jag var inte så glad i hennes hoppteknik :P Men är jätteglad att du gillar henne :D
Berätta gärna vad du heter på youtube. Hade varit roligt att se lite filmer på henne :)

Ida sa...

Haha nää jag var inte så glad i hennes hoppteknik :P Men är jätteglad att du gillar henne :D
Berätta gärna vad du heter på youtube. Hade varit roligt att se lite filmer på henne :)