fredag 4 september 2009

snart helg

Gud så skönt de ska bli, är ledig hela helgen.. De har jag verkligen gjort mig förtjänt av! :P
Har som sagt jobbat som en idiot. Jobbade 12 timmar på lördag, 17,5h på söndag. 13h på måndag, 11h på tisdag, 13h onsdag, 13h torsdag och idag jobbar jag bara 6,5h. Gaah!
Behöver verkligen vara ledig! :)
I onsdags slet sig Olivia när jag stod ute och drog åt sadelgjorden. Hon sprang iväg och ut på E4an. Skit kul! Hon började på att springa söder ut längs med E4an, som tur är så sprang hon på rätt sida. Bilarna hann bromsa in men däremot är bilist jävlarna för dumma för att stanna utan dom kör sakta bakom henne eftersom hon "liks springer i rätt riktning".. Jag springer som en jäkla idiot efter men eftersom bilarna "föser" henne längre och längre bort inser jag att jag aldri kommer komma ikapp henne. Så jag stannar en bil och typ skriker åt kvinnan som körde att köra ifatt de andra bilarna. (skrek för att jag va så jävla förbannad på alla de andra idioterna som inte fattar att man kanske ska stanna och inte köra efter hästen med bilen.........)
Lång historia kort så fick jag tag i henne och hon hade inte skadat sig, hon va inte ens svettig.. Lite uppe i varv men inte nå mera.. Tack och lov! :)
Här har ni en bild på världens underbaraste pojke! Det är min lillasyster Vanja som tagit bilden när hon var ute och gick med honom tidigare i veckan.. :) Han är så fin!

1 kommentar:

Nickie sa...

Vilken tur att allt löste sig tillslut iaf och att ni är oskadda båda två. Tur i oturen! :)