torsdag 15 oktober 2009

oro'n

Som de flesta redan vet så har jag ju inte haft någon vidare tur med mina egna tidigare hästar..
Därför är jag (som jag redan sagt) väldigt orolig och en väldans "höns mamma" nu, vad gäller Olivia.
Jag känner alltid noga igenom hennes ben, varje dag - både före och efter jag ridit..
Idag var hon varm i vänster fram och bak, dessutom lite svullen vänster fram.. Såklart målar jag upp "fan på väggen" - jag menar, de behöver ju inte va nått men ja.. Man vet ju aldrig..
Hur som helst så for jag ut och skrittade en liten sväng för att se om svullnaden gick ner något, men de gjorde de inte..

Bad Emma kolla ikväll när de tog in hästarna för att natta dom och då var hon också varm och svullen..
De konstiga är ju att oftast om hästarna är halt så brukar de ju va diagonalt isåfall.. Nu är de ju samma sida..

Hoppas och ber till Gud att de inte är något allvarligt utan att de bara va något "över da'n" eller nå sånt.. Orkar inte att de ska "köra ihop sig" redan..

Väntar spänt på morgondagen för att se om de blivit bättre eller inte.. För de känns lite konstigt att hon ska ha blivit tvärhalt över natten eller så, för igår va hon lika fin i bena som vanligt! :)

Lakris och Olivia är de finaste jag har och jag älskar dom mer än allt annat!
-Jag kan omöjligtvis bli lyckligare! :)

Inga kommentarer: