fredag 23 oktober 2009

varför?

Jobbar ju natt inatt igen..
Började kl 19 och då är ju både M och J vakna osv. Fick då höra av M att tre möss är döda tack vare råttfällorna.. Så då blev jag ju lugn.. Eftersom att vi trodde att de bara va en mus här på de "mus-fria" området av huset..
Ack så fel vi hade!
De finns åtminstone två till här..
Först tyckte jag att de lät som att de skulle va någon mus här inne, men båda katterna ligger och sover här brevid så jag tänkte att jag hörde fel. - En stund senare springer Sigge till jackorna som hänger i hallen (bl.a där min jacka hängde) och började ivrigt jaga något där, satt sen och stirrade på jackorna och väntade på något.. :/
Såg inget och till slut gav han också upp.. Då en stund senare när jag stod och gjorde iordning några knäckebröd att äta så hör jag först något som prasslar i skåpet där soptunnan står.. Sen ett skrik och en liten stund efter de en liten "duns" typ.. :S = ytterligare en musjävel...
Kan dom inte bara gå och dö?? -Är de för mkt begärt?

Jag ÄR rädd!!! :( Och gummistövlarna har varit på hela kvällen och sitter fortfarande på plats!

Inga kommentarer: