lördag 24 oktober 2009

otäckt

En mus va ute och sprang här nyss, Sigge fick tag i den och gav den så småningom till Sessan..
Hon tog in den i J och M's sovrum.. Jag visste inte vad jag skulle göra så jag ringde mamma i all panik!
Medan jag viskade till mamma i telefon så hörde jag hur musen skrek, om och om och om igen.. Fyfan!

Efter en halvtimme så slutade den skrika men Sessan levde om ordentligt i sovrummet så jag antog att musen fortfarande levde..
M har sagt åt mig att jag ska väcka honom om de skulle va något, problemet va ju bara de att nu höll dom ju till vid hans säng och inte vågade ju jag gå dit då!
Jag tog först en vante och kastade på hans rygg (han låg med ryggen mot mig) men han vakna inte.. Sen gick jag och hämtade sopen, så stötte jag till hans fötter med sopen och DÅ vaknade han..

Han kollade efter musen och såg att den redan va död, så gick han och hämtade papper - plockade upp den och spolade ner den i toaletten.. :O

Usch, jag var LIVRÄDD! Jag grät när jag pratade med mamma i telefon. Fy! :(

Inga kommentarer: