onsdag 17 februari 2010

En skadad Fofilolpopa

Mamma ringde mig igår och sa att hon läst på Facebook att min käraste Filippa hade brutit en kota i ryggen!!! :/
Jag fick panik och ringde Filippa med en gång - upptaget. Så jag ringde några gånger till, men upptaget. Då ringde jag Britta och hon svarade, hon visste inte så mkt men hon visste att det inte var något farligt. Så de va ju skönt att höra, då blev de inte lika mkt panik från min sida.

Efter ett tag fick jag tag i Filippa, det va bra med henne. Hon hade just (när jag pratade med henne) kommit hem och sådär. Hon har brutit första kotan i ländryggen, på framsidan av ryggen så det är inget farligt. Ont har hon och ont kommer hon att ha men det kommer läka på ca 6veckor. Bra! :)
Pratade en stund med henne medan jag red, själv har jag numera gått över till de snälla lugnare hästarna som man sitter kvar på ;P Hehe! Jag skällde lite på Filippa som erkände att hon börjat tänka i samma banor som jag, vilket jag tycker känns bra ;)

Inga kommentarer: