måndag 15 februari 2010

Kluven

Verkar som det är dags för tillbaka flytt imorgon.. Och jag är såå kluven!

Jag och Olivia trivs hur bra som helst i Stöcke, hon är lugnare och hon har såklart sina vänner där. Bland annat sin kära kisse-vän Sven. :) Självklart är det fint där, jätte fint stall och det ligger mkt bra till. Långt från en trafikerad väg osv.
Står jag där så får jag ju vara med och rida för Sussi och Mona om jag vill. Det tar typ 10-15min att skritta dit.
Det vore kul att stå där för chansen är lite större att jag får rida mer med sällskap där, inte för att de egentligen har någon större betydelse. (Efter att jag haft både Rajtan och Ostara så är jag van att rida ensam, och det gör mig inte så mkt heller) Jag har ju hästen och vi har roligt som det är :)

Ansmark är super trevligt där också, har varit och kollat i stallet nu när de höjt i taket och jisses vilken skillnad det blev. De är höjt nästan 50cm och det känns som stallet blev högre, längre och bredare. Samma med stallgången och boxarna!
Emma och hennes mamma är såå gulliga och super snälla! Jag och Emma har jätte kul när vi rider ut. Nu på senare tid har vi inte ridit ut lika mkt vilket jag tycker är synd. Menmen.. :)
Det tar 3 minuter för mig att köra från gårdsplanen på jobbet till gårdsplanen vid stallet. Vilket jag tjänar mkt åkande och tid på.. (Iof tar det typ 10 min från jobbet till Stöcke) :P
+ att hon har ju såklart sin älskade BFF där = CARNA! Haha.. :)

Jag är så kluven! Vill bara Olivias bästa, jag önskar hon kunde tala! :)
Hade tänkt flytta tillbaks Olivia iaf till Ansmark och så får vi se om hon är samma/bättre eller sämre där. Det är de enda jag kan komma på.
Skulle dock kännas tråkigt att lämna Emma.. Men självklart så går ju Olivias välmående före, det är ju inte så att bara för att jag flyttar ifrån Emmas stall så är vi inte vänner nå mer :P

Inga kommentarer: