söndag 7 februari 2010

Jobbig dag för Lakris

Lakris har såklart följt med idag till tävlingen.. Han älskar att hänga med!
Han har full koll när man kör bil, kollar på de andra trafikanterna och omgivningen - att alla sköter sig ;P
Han ska absolut "hjälpa" mig att packa Olivias grejer.. Följer med och hämtar henne från hagen..
Han går banan med mig, och passar på att leka med de andra hundarna där på banan. Speciellt Gaston som va där idag, Gaston och Lakris gillar jätte mkt att leka med varann.. De syns på dom! Speciellt Gaston, han är mest förtjust i Lakris :)

När jag skulle gå och göra iordning Olivia så bad jag Oskar (Saras kille) att va barnvakt, och han gillar Lakris så de gick bra.
De hade suttit uppe på läktaren och tittat på alla startande. Däremot när jag och Olivia kom in på banan så hade Lakris suttit som klistrad och följt mig och Olivia överallt med blicken. Stenkoll hade han! (Det va Saras pappa som berättade) När de andra red så va han inte intresserad av att titta.

Haha, han är såå söt!
Och sen när tävlingen började lida mot sitt slut så började Lakris energi ta slut också.
Påväg tillbaks till Ansmark så va han jätte kramig och go, och sen la han sig för att sova.
Han låg och sov medan vi lastade ur Olivia och gjorde klart stallet osv.
På hemvägen så kunde han knappt hålla ögonen öppen, han satt bara kisade/blundade :P

Inga kommentarer: