onsdag 17 februari 2010

nu kommer vi till detta

Satt och kollade på filmklippen på youtube som stöcke lagt ut, där jag och min kära hoppar. :)
Vill kunna lägga ut filmer själv också.. Men det går inte med den filmkamera som Mig Mama har..
Såå, nu kommer vi till denna punkt där jag nog måste köpa mig en egen kamera.
Detta är något jag fruktat - jag avskyr tekniska saker pga okunskap.
Jag förstår mig inte på dessa "ting". Tycker det är super drygt och tar därför avstånd till dem.
Nu går det inte längre för jag MÅSTE filma min kära - så är det bara!

Så jag har nu två frågor..
1. VAR någonstans köper man en filmkamera?
2. VAD för kamera ska jag köpa?

Mina "krav":
-Man ska kunna se vad det är som filmas, så man inte behöver gissa sig fram till vad det är. Jag behöver alltså ingen värsting kamera!
-Den ska vara enkel, inte för många knappar och liknande. En helt okunnig och ointresserad människa ska kunna filma med den!
-Det ska gå att föra över filmerna till datorn, youtube och liknande.
-Billig ska den vara, orkar inte lägga ut massa pengar på en grej som jag egentligen inte vill ha :P

Inga kommentarer: