onsdag 10 februari 2010

Skoning och flytt till Stöcke

Packade ihop grejerna imorse och tömde boxen på spån.. Sen begav vi oss till Bettan för att verka lite hovar och grejer.. ;P
De har plogat upp en väg på åkern som man kör på för att ta sig dit. Jag kan säga så mkt som att de va inte så mkt till övers i bredd när man körde där. Hade typ 1- max 2dm tillgodo på vardera sida om däcken på transporten.
Stora snöbumlingar hade fallit från snövallarna och låg mitt i vägen så jag fick använda musklerna och hoppa ur bilen och "kasta" dom åt sidan, så vi skulle ta oss fram. :P
Men vi klarade oss, vi tog oss dit och vi tog oss därifrån.

Olivia stod jätte snällt när Bettan skodde, nu har hon fått lite mer förtroende för Bettan och Bettan "tar" Olivia på ett mkt bra sätt. Så nu kan Olivia slappna av lite mer, men som sagt - man får förtjäna sitt förtroende. :)

Flytten till Stöcke gick bra, åkte dit direkt efter vi varit hos Bettan. Stallet är jätte fint och ligger jätte fint till! Fina hagar och pappan där hade varit så snäll och skottat ur hagen med traktorn så Olivia slapp bada i snö :P
Hon va lite uppe i varv först och sprang ett par varv i hagen men när jag kom med lunchen så började hon äta istället. Dock är hon ju inte något matvrak så hon höll mest koll på det runt omkring och kollade in omgivningen. Men det verkade lugnt ändå.
Hon är nog glad för det va flera ponnysar i det där stallet. :P Och ponnysar gillar hon :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hovslagareen jag hade klippte till Olivia en gång vilket resulterade i kallabalik och att hon inte fick sko Olivia längre. Vad skönt att det börjar gå bättre med skoningen igen. :) / Ida fd ägare