söndag 22 november 2009

min fina Olivia!

Eftersom jag blev beordrad att åka och jobba idag så fick jag rida tidigare idag.
Bytte grupp och red tillsammans med små ponnysarna :) Då kände jag mig faktiskt lite stor när jag satt på Olivia, inte så mycket men lite :P
Hur som helst så va hon ganska trött idag, dels efter gårdagen och sen eftersom de blev så hemskt tidigt på morgonen som jag kom.. Åkte dit vid 6 och då bara tog jag på henne täckena osv och lastade direkt och for till Hippo. :P
Men hon var lugn och jätte trevlig idag :)
Ni kan inte förstå hur jäkla kär jag är! Hon är precis den häst som jag vill ha! :D
Hon fick dessutom några lovord från både Daniel, Stöcke "folket", Eva och några andra.
Många tyckte hon var jätte fin, och de är hon!
De är super stor skillnad på henne, bara sen första gången jag hoppade henne. :)
Hon gör stora framsteg för varje gång och hon är så himla positiv. Jag älskar min häst!!

Vaknade kl 5 imorse, skyndade till Olivia. "Skyndade" och träna, skyndade mig hem med henne till Ansmark igen. Åkte hem (kom in genom dörren här hemma kl 12.15), duschade, bytte om, plockade med lite mat och for igen (då var kl 12.40) och hann just i tid till jobbet (kl 13). jobbade till kl 17 och sen va det bara att skynda vidare, Daisy (min kusin Marias barn) fyller 1 år idag så jag kilade förbi på fika. Hann inte stanna länge för jag var så jäkla trött, ögonlocken var SÅÅ tunga. Höll på att somna där jag satt. Så då åkte vi hem.
Nu sitter jag här dö trött och ska nog snart gå och sova.

Klabben ville jag skulle komma och se en film men kände inte att de hade varit lämpligt. Jag hade nog somnat inom de första 5 minutrarna av filmen :P Hehe..

Inga kommentarer: