torsdag 19 november 2009

nya dojjor

Åkte till Bettan igår och Olivia fick nya skor (sulor och broddar åkte också på), så nu är vi beredd på VINTER :) Ska bli så mysigt! Kallt men mysigt :)
På hemvägen så svängde vi förbi ATG för att väga och mäta henne.. Hon vägde drygt 450kg, lill gumman! :) De är inte särskillt mycket :P Men hon är ju liten, ca 158 hög.. Lagomt tycker jag!

Efter jag ridit och gjort klart i stallet så åkte jag en sväng förbi travshopen och träffade Nina som så duktigt jobbade :) De va väldans tomt när jag kom dit och hade tydligen varit dött hela dagen nästan. Så hon blev nog glad för lite sällskap :) Olivia fick sig en ny padd att ha under sadeln, pälsglans och liniment.

Maria, Petri och Kinza kom förbi igår kväll för att hälsa på. Lakris, Wilson och Lukas blev alla tre jätte glada. Mest otippat var ju att Lukas skulle bli så förtjust i henne som han blev.
Han gick rakt fram och hälsade på henne, utan tvekan. Hon däremot var inte lika förtjust i de i början, men de gick snabbt över. Alla våra tre pojkar höll sig nära Kinza, jag tror dom är kär i henne :P

Inga kommentarer: