fredag 18 december 2009

fundersam

Ja alltså tanken slog mig för nån vecka sen, eller kanske för några dagar sen.. Minns inte riktigt.
Varför jobbar jag natt, när jag egentligen trivs bäst med att kliva upp tidigt på morgon och jobba.
Trivdes sketa bra när jag jobbade på "Städet" på sjukhuset. Då vaknade jag kl 5, började kl 6 och slutade kl 14.45.. HUUR bra som helst! + att man kunde ju flexa = ÄNNU bättre! :)
Och då när man jobbat så ett tag och fått in rutinerna i kroppen så vaknade jag HELT utvilad kl 8-9 på morgonen de dagar jag va ledig.
Jag är inte särskilt morgonpigg numera men samtidigt så trivs jag ändå bättre att vara vaken och jobba den tiden på dygnet. Nu när jag tänker efter alltså.
Hmm?
Jag får ju alltid så dåligt samvete nu när jag sover bort hela dagarna..
Men när ska jag få sova om jag jobbar nätterna? :P Knäppa jag!

Ska "suga" lite mer på den här "karamellen", så får vi se.. De kanske går att göra nått åt saken? :)

Inga kommentarer: