tisdag 8 december 2009

Olivia Gullepluttan Hellberg

Imorse ringde jag Umeå Universitet för att höra om den utbildning jag eventuellt vill gå.
Den finns dock inte.. Så jag måste fundera ut hur man ska lyckas gå tillväga nu då :)

Åkte sen en sväng förbi Pegasus hästshop för att "hämta" (köpa) tränset som nu kommit till butiken. Var ju tvungen att beställa ett eftersom dom inte hade något tillräckligt fint hemma.
Detta var väl inget särskillt speciellt träns i och för sig men de va mycket finare än de som dom hade hemma :) Har inte hunnit prova det ännu på Olivia men jag gör de så småningom!

Drog in Olivia till Hippo och Emma hänkade med Carna. Vi körde varsina bilar med finka men man kan ändå säga att vi "hänkade" :)
Olivia och Carna är inte särskillt förtjusta i varann sen tidigare (de står brevid varann i boxarna). De är oftast lite små sura mot varann och ibland kan de sparkas lite i väggarna också.
Men nu när Olivia fick sällskap till Hippo så blev hon som alldeles salig!
Hon pratade med Carna heela tiden i princip. Till och med när jag red! Hon höll även koll på Carna var någonstans hon befann sig i ridhuset! Hehe.. De är ganska sött men måste kontrolleras så de inte "går för långt" de här typen av beteende. :P De kan bli väldans drygt isåfall!
Hur som helst så skuttade vi lite på de som stod framme och Olivia skötte sig kanon! Som vanligt! Och som jag sagt tidigare så visar hon framsteg på varenda ridpass och de är så härligt!

Jag är SÅÅ käääär! :D Haha!!

Inga kommentarer: