söndag 27 december 2009

Snö snö och massa mer snö!!

Hela förra natten snöade det konstant!
Jag gick här inne fram och tillbaka och såg allting.
När jag gick ut för att stoppa i motorvärmaren så hade jag snö upp till knäna.
Det fortsatte och snöa långt in på dagen också :)
Vet inte exakt hur mkt snö de har kommit sen igår kväll men en hel del skulle jag tro.

När jag kom hem till mamma och pappa så kunde jag inte parkera bilen någonstans, tog mig inte in på deras gård. Vägarna var igen-snöade så där kunde jag heller inte parkera.
Hmm..

Lakris försvann i snön, mamma var tvungen att skotta upp på gården en stig innan Lakris gick ut.
Han gillar inte att gå i djupsnön :P Inte så konstigt heller. Han försvinner ju! :)
Pappa hade varit ute och gått med Lakris i snön och då hade väl Lakris lyckats pricka av en liten grop eller nått så hela hunden hade försvunnit under snön.
Pappa såg inget mer än att "något" rörde sig under snön.. Så pappa skyndade sig och stoppade ner hela armarna i snön innan han fick tag i Lakris, som drog en lättnads suck när han kom upp i pappas famn.
Hehe!

Trots att jag kom hem 1h försent imorse pga all snön och att jag körde fast här på gårdsplan på jobbet så vill jag ha meer snö! :D

Ser VÄLDIGT mkt fram emot att rida Olivia imorgon och "plumsa" i denna underbara snö som kommit! :D (Hon vilade idag nämligen)

Inga kommentarer: