torsdag 24 december 2009

Julfirande hos Danskog's

Som alltid, på julafton, så åker vi till min moster och hennes man. Där en del av släkten på mammas sida samlas.

De va roligt att träffa Daisy igen, hon går nu! :) Sist jag såg henne hade hon just lärt sig, nu går hon helt själv :)

Vi fick även varsin såkallad "Cracker" eller "crackers"(?), en väldigt rolig grej tycker jag!
De är något som man har i England.. Daisys pappa kommer därifrån :)
Dessa "Crackers" påminner om våra smällkarameller, antar att våra "smällkarameller" kommer från Crackers. För då tar jag tag i ena änden, någon annan tar tag i andra änden och sen drar man.
Då lossnar ena änden med en smäll (en smäll som typ från en leksaks pistol) pang! och innuti finns det en "överraskning".
Tydligen kan man köpa olika typer (med olika innehåll då alltså) av Crackers, de finns dom som innehåller smycken osv.

Skitfrän grej! De skulle vi svenskar ta efter, tycker jag :)

Inga kommentarer: