tisdag 19 januari 2010

en glad, mysig och lite sliten Olivia

Helgen har tagit rätt hårt på Olivia skulle jag tro :) - på ett positivt sätt då alltså! och de är ju kanon bra!
Hon har fått tänka efter ordentligt, lära sig att "vänta på hindret", pressats i markarbetet och i lydnaden vilket är super bra och väl behövligt för min lilla prinsessa :)

Idag när jag kom till stallet så hade Jenny redan tagit in hästarna. Olivia va som vanligt väldigt glad över att se mig, de är så roligt att komma till stallet när hon är så himla glad! :D
Dock va hon rätt trött, vilket märktes.. Hon gick inte runt särskilt mkt i boxen utan stod mest stilla och bara ville pussas typ.. :P I vanliga fall är hon inte så pussig innan man far ut och rider utan mer efteråt.
Vi for ut en sväng och bara skrittade på långa tyglar. Olivia va super glad för att få komma ut men säkert väldigt glad för att bara ta det lugnt idag också.. Nog för att hon försökte busa till de ett par gånger längs vägen..
Men som Daniel Svensson sa - hon är överambitiös!
Och jajjemen, de är bara förnamnet på fröken Olivia :)
Jisses vilken liten arbetsmyra hon är! :) De blir inte mycket vila för den damen om hon får bestämma själv! Hehe..

Fast de är ju mycket de som jag älskar hos henne, att hon är överambitiös, positiv, vill alltid och gör alltid sitt bästa!

Inga kommentarer: