lördag 16 januari 2010

stretchar ljumskar

Aj aj :P Ser inte fram emot morgondagens träningsvärk i ljumskarna.

Men OJ vad bra det gått idag, trots en väääldigt stark Olivia :P
Fick knappt stopp på hästen. Red på hacket som vanligt men idag gick det bara inte.
Tror hon är lite trött i kroppen, dels för att jag ridit mkt med graman på sista tiden så hon fått jobba lite extra. Och dels för att träningen idag faktiskt va väldigt jobbig för hästarna (och ryttarna)
De första 45 minutrarna så värmde vi upp, trav utan stigbyglar i både lätt ridning och inte. Eftersom jag inte riktigt kommer åt Olivia i galoppen, då hon gärna skjuter upp mig ur sadeln när de blir jobbigt - så beslöt jag mig även för att rida utan stigbyglar i galoppen också.

Så efter 45 -50 minuter gått så kändes de som att jag lika gärna kunde kasta in handduken och fara hem. Hade så vidrigt ont i ljumskarna. USCH! :P
Men tjurskalle som man är så plågar man sig själv bara meer och meer, speciellt när något känns jobbigt. :) Är de en dålig vana eller bra? - Jag vet inte..

Hur som helst så va nog Olivia rätt slut efter en såpass hård uppvärmning och hon bara sprang när vi började hoppa. Jag hade ingen som helst stopp!
Tur som de va så fick jag låna ett bett av stöcke som hade pelham 12,5. Och då fick jag genast något mer stopp på henne :P
Gick super bra idag och vi hoppade på slutet ett räcke på 1,30 och hon va inte ens i! :)
Hon är duktig!
Banan vi hoppade låg väl på cirkus 1-1,10 ungefär.

Underbara älskling!

Inga kommentarer: