söndag 31 januari 2010

Snö snö snö

När jag skjutsade Vanja och Challe till Stöcke och såg de översnöade husen där ute så insåg jag att de är nog rätt behagligt på så vis att bo i stan. :P
Man behöver inte ploga bort allt själv! Haha..

Hur som helst så red jag och Olivia runt byn en sväng för idag va de inte så himla kallt. Dock så snöade de lite och blåste.. :/ Blåsten och snön är en dryg kombination när man är ute och rider för man får snö-flingor i ögonen och de är oskönt. + att man ser inte så mkt då heller för tårarna börjar rinna. så jag fick blunda större delen av tiden när vi red i motvind :P
Olivia va inte heller så förtjust i blåsten.. Inte för att hon blev knäpp eller så som vissa hästar kan bli, utan de va mer de att hon inte ville att de blåste på henne :P

Trots snön och blåsten så hade vi en väldigt trevlig ridtur, som vanligt ;)

En dag som denna så är hästarna väldigt tacksamma för deras skjul! Olivia sprang in i sitt så fort jag släppte in henne i hagen :P

Inga kommentarer: