fredag 15 januari 2010

Ta det onda med det goda?

Haha ja men huuga..

När jag satt hemma idag hos mamma och pappa så började pappa prata om att jag skulle haft bättre framförhållning när jag gick gymnasie och hittat mig en grabb där..
Gick ju som sagt på Forslunda så pappa tyckte jag kunde hittat mig en bonde där.
Diskutionen löd nått i stil med: (P=pappa, E=Elina)
P: Jamen då hade du ju haft stall åt hästen osv!
E: Joo.. Men dom som gick där va fula!
P: Ja men det får man väl ta.. Du får ta det onda med det goda..
E: Jag får väl söka till Bonde söker fru då om du så gärna vill jag ska gifta mig med en bonde?
P: Nä men du får väl skriva en sån där kontakt annons. Skriv - jag gillar djur, jag gillar att mjölka kor osv. Olivia kan de använda och dra, harva jorden eller nått och sen kan du också skriva att Lakris kan jaga möss. Eller nått..
E: Haha, DU kommer skriva en kontakt annons "Dotter bortgifts i utbyte mot vinterförvaring av motorcykel" eller lägga ut som annons på blocket.. typ
P: Ja och att jag ska ha lite potatis på sommaren?
E: Men pappa tänk på att jag måste tycka om denna person också ju?
P: Äsch, det kommer nog med tiden!

Haha.. Nu börjar jag oroa mig att när jag en dag kommer hem så sitter pappa och en främmande man vid köksbordet. Några väskor packade (med mina saker) och dealen redan gjord.
Hehe.. :P

Inga kommentarer: