torsdag 14 januari 2010

Man är bra dum ibland

Igår mådde jag skit dåligt.
Jag höll mig vaken för att springa förbi banken på morgonen och när jag kom hem så vart jag dålig.
Mådde illa och det kändes som att jag skulle bli magsjuk, HUVVA!
Hade ont i huvudet som aldrig förr, varendaste litet ljud skar typ sönder mitt huvud. Har aldrig någonsin haft så ont i huvudet som då.
Till slut lyckades jag somna en stund.. När jag vaknade mådde jag fortfarande dåligt och hade väldigt ont i huvudet.
Frågade Vanja om hon kanske kunde va schysst och rida Olivia men näe, hon hade nå skolarbete att göra.

Dum som man är åker jag ut till Olivia ändå, mamma va underbart snäll och följde med mig för att hjälpa. Så hon fick göra det mesta medan jag red..
Va ingen bra idé till en början då jag bara mådde mer illa när jag skrittade fram henne..
Men det underliga med ridningen (för min del iallafall) är att när jag sitter på hästryggen så försvinner liksom allting, om jag har ont, om jag mår dåligt, är ledsen, funderar över något eller liknande. Allt blir bara bra!
I love it! :) Red iallafall Olivia och hon var lika fin som vanligt!

På vägen hem i bilen så kom allt tillbaka, illa måendet, den otroligt hemska huvudvärken osv.
När jag sedan la mig på soffan hemma så började jag tok frysa.. Hmmm?!

Kanske dumt att fara och rida, men samtidigt underbart att ha någon stans där man kan "fly" från problemen en stund. :)

Inga kommentarer: